Thursday, December 3, 2009

Wow - Nefesh B'Nefesh Video


This video is so beautiful. It actually made me cry.

Nefesh B'Nefesh

Click here to get Dixie Yid in your e-mail Inbox or here to subscribe in Google Reader.

5 comments:

Yechezkel Hirshman said...

Nu??? So when are u coming????

Fritzi said...

shkoiach reb dixie!
b'h in less than two weeks i will also move back to israel. these olim in this video just express the same feelings and simche like me with this move.
fritzi

DixieYid (يهودي جنوبي) said...

Yechezekel,

IY"H, when it is the ratzon Hashem for me to do so.

Fritzi,

Hatzlacha raba and b'sha'ah tova! That's wonderful. I hope you are able to let the kedusha of E"Y lift up your avodas Hashem and ahavas Yisroel to even greater heights!

Fritzi said...

rabenu dixie,it's razon hashem!

פעולת רוח הקדושה הנקלטת בארץ ישראל פועלת היא תדיר, גם אם נזדמן הדבר ויצא האדם חוצה לארץ, על ידי טעות או על ידי איזו סבה מוכרחת. הרי גם הנבואה כשחלה כבר בארץ ישראל אינה פוסקת גם בחוץ לארץ. (מועד קטן כה, א): "תוכן היה היה דבר ד' אל יחזקאל בארץ כשדים ... היה, מפני שהיה כבר". שפעת הקדש, שהותחלה בארץ ישראל, מלקטת היא את כל ברורי הקדש הנמצאים בחוץ לארץ בכל המעמקים, ומקרבתם בכחה המושך אליה.

כל מה שקשה יותר לסבול את אויר חוץ לארץ, כל מה שמרגישים יותר את רוח הטומאה של אדמה טמאה, זהו סמן לקליטה יותר פנימית של קדושת ארץ ישראל, לחסד עליון, אשר לא יעזב ממנו מי שזכה להסתופף בצלצח של ארץ חיים, גם בהתרחקו ונודו, גם בגלותו וארץ נדידתו. הזרות שמרגישים בחוץ לארץ הרי היא מקשרת יותר את כל חשק הרוח הפנימי לארץ ישראל וקדושתה, הצפית לראותה מתגברת וציור חקיקת תבנית הקדש של ארץ אשר עיני ד' בה תמיד, מראשית השנה עד אחרית שנה, מתעמקת יותר ויותר, ועומק תשוקת הקדש של חבת ציון, של זכירת הארץ, שכל חמודות בה קשורות, כשהיא מתגברת בנשמה, אפילו יחידית, הרי היא עושה פעולת נביעה מעינית לכל הכלל, לרבבות נשמות הקשורות עמה, וקול שופר של קבוץ נדחים מתעורר ורחמים רבים מתגברים, ותקות חיים לישראל מתנוצצת, וצמח ד' הולך ופורח, ואור ישועה וגאולה מתפצל ומתפשט, כשחר פרוש על ההרים.

DixieYid (يهودي جنوبي) said...

es iz nisht kol kach pashut.

It would be an avla for certain people, who aren't on high enough level of Emunah, to throw aside all cheshbonos and make the move regardless of the consequences bein mitzad bein adam l'makom and bein mitzad bein adam l'chavero (i.e. mishpachto).